Mark Zuckerberg, directorul executiv și co-fondatorul platformei de socializare, a anunțat în cadrul conferinței Facebook Connect că va schimba numele companiei în Meta. Decizia a venit în urma expansiunii acesteia, de la o simplă rețea de socializare la o companie care deține multiple astfel de platforme. În plus, Zuckerberg urmărește crearea unui viitor bazat pe realitatea virtuală, prin dezvoltarea unui „metavers”.
În mod public, comentariile lui Zuckerberg pare să indice un alt motiv. Într-un interviu pentru The Verge, co-fondatorul spune că se gândește la rebrandingul companiei de când a achiziționat cele două aplicații, Instagram și WhatsApp în 2012 și 2014, însă abia anul trecut a acordat mai multă atenție acestei idei.
Numele Meta se inspiră din „metavers, despre care Zuckerberg spune că va deveni o umbrela pentru toate serviciile și produsele Facebook. Meta ar putea reprezenta un nou început, în special pentru categoriile de produse care nu ar trebui să fie obligatoriu legate de Facebook.
Zuckerberg a investit deja cel puțin 10 miliarde de dolari în dezvoltarea metaversului. „Astăzi suntem văzuți ca o companie de social media”, a spus co-fondatorul. „Dar în ADN-ul nostru suntem o companie care construiește tehnologie pentru a conecta oamenii”.
În viitorul apropiat, Meta va reprezenta un univers virtual în care orice devine posibil. Vei avea o casă, un avatar, vei putea lucra și participa la evenimente virtuale. De asemenea, Mark Zuckerberg a vorbit despre posibilitățile pe care le poate oferi acest metavers în domenii precum educație, entertainment, gaming și altele.
Deocamdată, compania construiește uneltele necesare pentru ca o nouă generație de creatori de conținut să populeze acest nou univers virtual, accesibil de pe orice dispozitiv, de la smartphone și computer, la dispozitive de realitate virtuală, cum ar fi ochelarii AR.
Sursă: theverge,com