La nivel mondial, platformele Google și Apple dețin cel mai mare număr de aplicații și produse digitale în magazinele lor, însă potrivit surselor, politicile de plată vor fi restricționate în viitorul apropiat.
În urma unui nou proiect de lege emis de parlamentul sud-coreean care vizează platformele cu aplicații comercializate, cei doi operatori principali, Google și Apple, sunt nevoiți să adopte propriile sisteme de plată, în cazul vânzărilor de produse și servicii digitale care, până acum, politicile impuneau plata unui comision de 30% pentru fiecare tranzacție.
În prezent, Coreea de Sud este primul stat care impune restricții în ceea ce privește politicile de plată pentru aplicațiile comercializate de Google și Apple. Dezvoltatorii vor putea să evite plata comisioanelor și nu va mai exista obligativitatea să utilizeze doar sistemele de facturare ale proprietarilor.
Odată ce noul proiect de lege va intra în vigoare, platformele care nu respectă termenii și condițiile vor suporta consecințele. „Utilizatorii care achiziționează bunuri digitale vor fi supuși la un risc, vor fi predispuși la fraudă și le va fi subminată protecția confidențialității”, a explicat un purtător de cuvânt al companiei Apple.
Prin urmare, funcția de cumpărare și controlul parental nu va mai fi la fel de eficient, iar gestionarea achizițiilor va fi mai dificilă, având în vedere că, ca urmare a noii legislații, încrederea utilizatorilor în achizițiile din App Store va scădea.
Ca răspuns la noul proiect de lege, Google a declarat că acest comision ajută platformele de vânzare să rămână gratuite pentru utilizatori și le oferă dezvoltatorilor suport global pentru accesarea a miliarde de consumatori din întreaga lume.