Tesla începe să folosească camera de deasupra oglinzii retrovizoare din Modelul 3 și Modelul Y pentru a se asigura că oamenii sunt atenți la drum în timp ce utilizează sistemul avansat de asistență a conducătorului auto, relatează The Verge.
Până în prezent, principalul mod în care mașinile Tesla măsoară atenția șoferului este prin senzorii de cuplu de pe volan care caută rezistență, un mod brut de a atenționa șoferii să țină mâinile pe volan. Dacă nu înregistrează suficiente feedback-uri, mașina efectuează o serie de avertizări vizuale și sonore crescătoare.
Schimbarea vine după ce autoritățile de reglementare și experții în siguranță au petrecut ani întregi implorând Tesla să adauge o mai bună monitorizare a șoferului la mașinile sale. Elon Musk, directorul executiv al companiei, a respins apelurile propriilor ingineri pentru a adăuga o monitorizare mai robustă a șoferului la mașinile sale. Musk a spus atunci că tehnologia era „ineficientă”.
Companii precum General Motors și Ford vând în prezent mașini cu sisteme de urmărire a ochilor bazate pe camere, menite să asigure că șoferii acordă atenție în timp ce utilizează funcții de conducere hands-free.
Adăugarea funcției de monitorizare a conducătorului auto bazată pe cameră urmează, de asemenea, un nou val de control asupra pilotului automat, care a crescut după o serie de accidente mortale în care a apărut inițial că sistemul de asistență a șoferului ar fi putut fi implicat.
Au existat, de asemenea, o serie de cazuri documentate recent de utilizatori de social media care postează videoclipuri arătând cum păcălește pilotul automat să creadă că cineva este încă pe scaunul șoferului.