In ultimul timp, streaming-ul bazat pe format audio de tip podcast este la mare cautare, astfel ca Spotify cauta sa-si depaseasca rivalii Apple Podcasts si Google Podcasts, lansand noi abonamente pentru utilizatorii aplicatiei.
Potrvit presei internationale, compania suedeza a lansat in SUA un nou abonament prin care le ofera creatorilor de continut ocazia de a-si monitoriza munca. Aceasta miscare a venit la cateva saptamani ca replica dupa ce Apple a anuntat ceva similar.
Pentru a-si atrege utilizatorii, noul abonament vine disponibil prin Anchor, o platforma gratuita detinuta de Spotify si care le permite creatorilor de podcast sa ofere atat continut disponibil doar pe baza de abonament, cat sa isi si monitorizeze munca in acest fel.
Totodata, compania suedeza a anuntat ca nu va percepe niciun fel de comision pana in 2023. Astfel, in urmatorii doi ani, toti banii obtinuti din abonament se duc la creatorii de podcast-uri, iar singura taxa perceputa este cea de procesare a platii, urmand ca din 2023, Spotify sa retina o taxa de 5%.
Pentru inceput, compania va pune la dispozitia creatorilor de podcast doar 12 abonamente, urmand ca numarul acestora sa creasca in urmatoarele luni. Spotify se gandeste de multa vreme la introducerea unui nou tip de continut, mai ales in contextul in care detine acum mai multe podcast-uri, printre care ale lui Michelle Obama, Bill Simmons si Joe Rogan.