Transportul intern continua sa avanseze în cursa pentru lansarea primelor nave cu hidrogen, astfel ca o companie franceza dezvolta prima nava de transport de marfa alimentata cu hirogen din lume care va naviga in Paris de-a lungul raului Sena in cursul acestui an.
Potrivit publicatiei The Maritime Executive, nava Zulu are o lungime de peste 50 de metri si va functiona pe hidrogen comprimat produs din electroliza, permitand conform organizatorilor proiectului european nu numai operatiuni cu emisii zero, ci si crearea unei baze solide atat pe mare, cat si pe uscat.
Proiectul Flagships a primit finantare de 5 milioane euro in 2018 de la Programul de cercetare si inovare al Uniunii Europene, numit Orizont 2020, pentru a dezvolta doua nave de hidrogen in Franta si Norvegia.
Planul initial al proiectului era de a lansa o barca cu hidrogen in zona Lyon, dar odata cu aparitia potentialului mai mare de hidrogen in transportul de marfa, vehiculul initial a fost schimbat intr-o nava de marfa interioara.
Blue Line Logistics de la Sogetran a fost prima companie care a implementat conceptul Zulu in 2014 in Belgia si Franta. O nava conceptuala cu hidrogen navigheaza deja la Paris, iar alte doua nave suplimentare sunt in proces de constructie. Transformarea navelor de marfa mult mai mari in energie cu hidrogen ar putea reprezenta o provocare logistica substantiala, anunta Playtech.
Proiectul Flagships va instala sistemul de generare a energiei cu hidrogen pe una dintre noile constructii, programat pentru livrare in septembrie 2021.