Rapoartele de anul trecut au sugerat ca Google incearca sa transforme YouTube mai mult intr-un centru comercial, insa au inregistrat putine progrese de la momentul respectiv. Zilele trecute, Google a anuntat ca testeaza o lista automata de produse detectate in videoclipuri.
„Experimentam o noua functie care afiseaza o lista a produselor detectate in unele videoclipuri, precum si a produselor conexe. Functia va aparea intre videoclipurile recomandate, pentru spectatorii care deruleaza sub player-ul video. Scopul este acela de a ajuta oamenii sa exploreze mai multe videoclipuri si informatii despre produsele respective pe YouTube. Aceasta functie va fi vizibila pentru persoanele care vizioneaza videoclipuri in SUA”, a anuntat YouTube pe pagina de asistenta a functiei de testare.
Cuvantul cheie din citatul de mai sus este „detectat”, deoarece asta sugereaza ca Google nu se uită doar la titlul si la etichetele videoclipului pentru a afla ce produse sunt in videoclip. In schimb, sugereaza ca va analizeaza el insusi continutul video sau audio pentru a afla ce ar putea sa recomande.
In acest context, implementarea viziunii AI poate parea putin redundanta, insa instrumentul ar putea detecta si alte produse din afara subiectului principal al videoclipului. Compania ar putea folosi, de asemenea, cunostintele pentru a ajuta la realizarea unor sugestii video mai utile.
Desi o astfel de schimbare nu va transforma brusc YouTube in Amazon, este clar ca Google experimenteaza modalitat noii de a castiga mai multi bani de pe urma spectatorilor.