Samsung a dominat vânzările la capitolul televizoare în 2021, firma sud-coreeană ocupând primul loc pentru al 16-lea an consecutiv. Compania este, de asemenea, principalul furnizor de ecrane pentru smartphone-uri și monitoare de PC, reprezentând 19,8% din toate modelele de televizoare vândute. Gigantul tehnologic a înregistrat o cotă de piață de 29,5% din veniturile industriei la nivel global în ultimii cinci ani.
Succesul companiei se datorează în mare parte eforturilor sale de a promova gama de televizoare QLED, care se bazează pe o tehnologie cu avantaje dovedite în privința calității imaginii, dar accesibilă ca preț. Samsung a vândut un total de 26 de milioane de televizoare QLED de la înființarea sa în 2017, dintre care 9,43 milioane au fost livrate în 2021:
- 2017: 0.80 milioane
- 2018: 2.60 milioane
- 2019: 5.32 milioane
- 2020: 7.79 milioane
- 2021: 9.43 milioane
Samsung s-a impus pentru prima dată ca lider mondial pe piața televizoarelor în 2006, iar succesul său a fost cimentat în 2009 odată cu introducerea televizoarelor LED, care s-au remarcat prin înlocuirea sursei de lumină CCF cu cea bazată pe tehnologie LED, mult mai eficientă din punct de vedere al consumului de energie.
Televizoarele cu iluminare LED și-au dovedit fiabilitatea de-a lungul timpului, demonstrând că pot funcționa perioade mai lungi de timp fară ca aspectul imaginii să aibă de suferit. Samsung și-a lansat anul trecut noile televizoare Neo QLED (Mini-LED) și Micro LED, combinând beneficiile acestei tehnologii și oferind o calitate a imaginii mai apropiată de cea a alternativelor OLED, care sunt mai scumpe și predispuse la uzură prematură, manifestată prin apariția efectului burn-in.
Sursă: Samsung