Conglomeratul japonez caută noi parteneri tehnologici care să ajute la dezvoltarea proiectul său de a transforma mașinile în spații de divertisment, a declarat un reprezentant al companiei pentru Reuters. În viziunea directorilor de la Sony, conducerea autonomă și conectivitatea 5G ar trebui să remodeleze industria auto prin transformarea mașinilor în platforme mobile pentru servicii de informare și divertisment.
Până acum, Sony a construit două prototipuri EV „Vision” la o fabrică din Austria, deținută de producătorul canadian de piese auto Magna International, care produce vehicule pentru firme precum BMW, Mercedes Benz și Toyota Motor Corp. Lista cu parteneri ai proiectului este completată de Bosch, compania franceză de tehnologie auto Valeo SE și start-up-ul maghiar de vehicule autonome AImotive.
Pentru a aduce un astfel de vehicul electric pe piață, Sony ar trebui să investească masiv în instalații și echipamente. Tesla, care a livrat primul său vehicul electric în 2008, a cheltuit miliarde de dolari pentru a-și face afacerea viabilă. Sony va trebui, de asemenea, să se confrunte cu producătorii de mașini tradiționali, cum ar fi Toyota, General Motors și Volkswagen AG, care cheltuiesc zeci de miliarde de dolari pentru a-i învinge pe noii veniți din sectorul vehiculelor EV.
Compania japoneză face parte dintr-o listă lungă de companii tehnologice care explorează oportunități din domeniul auto, inclusiv Apple, LG Electronics din Coreea de Sud, Foxconn din Taiwan sau Grupul Alibaba din China. Sony va alege noi parteneri pentru proiectul său de vehicule electrice în funcție de capacitățile tehnologice pe care le pot aduce, indiferent de naționalitatea lor, a spus Kawanishi, când a fost întrebat dacă Sony va colabora cu firme chineze.
Sursă: reuters.com