Oamenii de știință din Rusia studiază efectele izolării interplanetare asupra oamenilor

Planuri umanității de a coloniza alte planete și a extinde raza de acțiune în univers vin cu o serie lungă de provocări, cum ar fi călătoriile spațiale de lung durată și amenințările la adresa sănătății astronauților. Persoanele de la bordul unei nave care urmează un traseu interplanetar vor fi nevoite să experimenteze perioade lungi de singurătate într-un mediu izolat. Pentru a determina dacă acest aspect ar putea reprezenta o problemă pe viitor, o echipă internațională a simulat o izolare voluntară timp de 240 de zile în cadrul misiunii SIRIUS-21 din Institutul de Probleme Biomedicale (IBMP) din Rusia.

Programul de proiect SIRIUS (Scientific International Research In Unique Terrestrial Station) este un proiect internațional de izolare la scară largă, sub colaborarea comună a Programului de cercetare umană (HRP) NASA și a IBMP pentru o perioadă de până la cinci ani. Acest proiect include o serie de modele de experimente științifice în care cercetătorii notează efectele izolării pe termen lung asupra voluntarilor și testează dacă oamenii sunt apți pentru călătorii lungi pe alte planete.

Programul de simulare SIRIUS-21 a început în noiembrie 2021. Timp de 240 de zile, cinci voluntari repartizați în unități diferite vor fi supuși unor teste din medii simulate, precum cel al unei expediții lunare, inclusiv o aterizare pe Lună și o plimbare în spațiu. Agenția a dezvăluit că cei cinci membri ai echipajului efectuează zeci de studii de cercetare privind neuroștiințe, psihologie și imunologie.

Sursă: republicworld.com