Oamenii de știință caută soluții anti-îmbătrânire pentru misiunile pe Marte

Experții în sănătate de la Clinica Mayo din SUA au început un nou proiect de cercetare în căutarea unor soluții anti-îmbătrânire pentru astronauții care zboară către Stația Spațială Internațională (ISS) în cadrul unei misiuni de colaborare între NASA și Axiom Space.

Numită Ax-1, misiunea va lansa la sfârșitul lunii februarie patru astronauți la ISS pentru o ședere de opt zile. În acest timp, oamenii de știință de la Clinica Mayo își propune să studieze procesul de îmbătrânire al astronauților, care, potrivit acestora, se va accelera semnificativ în timpul călătoriei pe Marte. Ei susțin că aceasta este o problemă care trebuie rezolvată pentru a pregăti oamenii pentru misiuni spațiale pe termen lung.

Deși timpul petrecut de astronauții Ax-1 nu este suficient pentru a observa schimbări semnificative, urmărirea chiar și a celor mai timpurii semne poate ajuta la rezolvarea problemei îmbătrânirii accelerate în spațiu. În cadrul studiului, oamenii de știință vor căuta semne de senescență, sub care celulele încetează să se divizeze după o anumită vârstă și se acumulează sub formă de țesuturi. Cei patru astronauți vor fi observați înainte și după misiunea lor pentru a determina dacă membrii echipajului au dezvoltat semne.

Odată ajunși la destinație, celulele vor fi expuse la condiții precum gravitație zero, radiație solară și atmosferă cu dioxid de carbon ridicat, efectele cărora vor fi observate pentru a determina dacă zborul spațial provoacă îmbătrânirea celulară. În mod interesant, autorii au confirmat că lucrează deja la dezvoltarea de medicamente cunoscute sub numele de senolitice, aflate încă în studii clinice, dar care au potențialul de a vindeca senescența.

Sursă: republicworld.com