Giganții tehnologiei plătesc milioane de dolari operatorilor de pagini de tip clickbait, finanțând în acest fel deteriorarea ecosistemelor informaționale de la nivel mondial și permițând acestora să deturneze platformele de reclame în scopul obținerii de profit și alte practici discutabile, potrivit unei investigații MIT Technology Review
În 2015, șase dintre cele 10 site-uri web din Myanmar, o țară în care Facebook este sinonim cu internetul, proveneau din mass-media legitime, potrivit datelor de la CrowdTangle, un instrument administrat de Facebook. Un an mai târziu, Meta a oferit acces global la Instant Articles, un program pe care editorii îl folosesc pentru a-și monetiza conținutul. Toată implicarea s-a dus în schimb către site-uri web de știri false și clickbait. Conținutul de calitate scăzută a copleșit și alte surse de informații.
Designul platformei nu a penalizat suficient utilizatorii pentru postarea de conținut identic pe paginile de Facebook. De fapt, a recompensat comportamentul. Postarea aceluiași articol pe mai multe pagini poate dubla numărul de utilizatori care au dat click, generând venituri din reclame. Campaniile de clickbait din întreaga lume au profitat de acest defect ca strategie, una pe care o folosesc și astăzi.
Sursă: technologyreview.com