NASA a publicat o captură panoramică din Centrului Galactic al Căii Lactee pe Instagram

Agenția spațială nu încetează să-și surprindă urmăritorii cu imagini spectaculoase din spațiul cosmic. Într-o nouă postare pe Instagram, NASA a dezvăluit o nouă fotografie surprinsă din Centrul Galactic al Căii Lactee. „Combinând observații din spectrul electromagnetic”, a reușit să dezvăluie „prezența firelor de energie împletite de până la 20 de ani lumină”.

Observatoare de la NASA captează în continuare fotografii uimitoare din spațiu, în principal pentru programele de cercetare și studiu. Cea mai recentă imagine a Căii Lactee a fost realizată de Observatorul de raze X Chandra aflat în orbită și de radiotelescopul MeerKAT din Africa de Sud.

Fotografia arată o explozie de nori colorați și ciorchini de stele. „Zonele portocalii, verzi, albastre și violete ale acestei imagini corespund diferitelor niveluri de energie cu raze X”, se arată în legendă.

Tonurile subtile de liliac și gri au fost cauzate din alte motive. Legenda explică faptul faptul că undele radio prezintă o frecvență mai mică și lungimi de undă mai mari decât razele X, prin urmare capătă culori diferite.

La începutul lunii iulie, NASA a împărtășit o altă imagine uimitoare a unei galaxii numită M77, explicând modul în care a luat formă, dar și rolul pe care îl joacă câmpurile magnetice în modelarea diferitelor galaxii.

Într-o altă postare din luna iunie, agenția spațială americană a dezvăluit o fotografie cu două galaxii care fuzionează într-un sistem galactic la 140 de milioane de ani lumină de Pământ. În legenda, NASA a menționat că „pe măsură ce se unesc, undele de șoc circulă agresiv prin ambele galaxii, declanșând valuri care formează stele noi”.

Sursă: gadgets.ndtv.com