Gigantul tehnologic investește timp și bani în realitatea augmentată, inclusiv în dezvoltarea propriilor ochelari AR cu Ray-Ban. În acest moment, gadgeturile pot înregistra și partaja doar imagini, însă pentru la ce vor fi folosite astfel de dispozitive în viitor?
Cercetătorii Facebook au subliniat o serie de abilități pe care doresc să le dezvolte odată cu aceste sisteme, inclusiv „memoria episodică” (răspunzând la întrebări precum „unde mi-am lăsat cheile?”) și „diarizarea audio-vizuală” (amintindu-ne cine a spus ce și când), însă momentan, aceste sarcini nu pot fi realizate în mod fiabil de niciun sistem AI, iar Facebook subliniază că acesta este un proiect de cercetare mai degrabă decât o dezvoltare comercială.
„Cu siguranță, gândindu-ne la realitatea augmentată și la ceea ce ne-am dori să putem face cu ea, există posibilitatea să valorificăm acest tip de cercetare”, a declarat Kristen Grauman, cercetător în domeniul Facebook AI, pentru The Verge. Asemenea proiecte vin cu implicații uriașe de confidențialitate. Experții în domeniu sunt deja îngrijorați de modul în care ochelarii AR dezvoltați de Facebook le permit utilizatorilor să stocheze date în secret.
Sursă: theverge.com