Telescopul spațial Hubble al NASA a descoperit 6 galaxii timpurii, „moarte”, care au rămas fără hidrogen rece

Astronomii de la NASA și Atacama Large Millimeter / Submillimeter Array (ALMA) au descoperit șase galaxii timpurii, de dimensiuni masive, care erau „moarte” când universul avea o vechime de aproximativ 3 miliarde de ani. Nemaiavând hidrogen rece, un compus necesar formării stelelor, acestea s-au stins.

Kate Whitaker, astronom observator extragalactic și profesor asistent de astronomie la Universitatea din Massachusetts, Amherst, a spus că în momentul de față, adică la 3 miliarde de ani după Big Bang, toate galaxiile ar trebui să formeze o mulțime de corpuri luminoase, adăugând că este „epoca de vârf” a formării stelelor. Totuși, ce s-a întâmplat cu toate gazele reci din aceste galaxii, întreabă Whitaker.

Agenția spațială americană este de părere că cele șase galaxii în cauză au trăit vieți „rapide și furioase”, formând stele într-un timp scurt, însă nu se înțelege motivul pentru care au rămas fără oxigen rece și apoi au încetat să creeze stele. A apărut o gaură neagră supermasivă în centrul galaxiei și a încălzit tot gazul?

Whitaker a spus că, în această situație, gazul ar putea fi încă acolo, dar la temperaturi ridicate. Următoarea posibilă explicație face referire la gazul care ar fi fost expulzat și oprit să se adune înapoi în galaxie. Acestea sunt printre puținele întrebări și teorii pe care echipa va continua să le exploreze în urma unor noi observații.

Sursă: gadgets.ndtv.com