Compania va începe să testeze reclame în sistemul său de realitate virtuală Oculus Quest. În următoarele săptămâni, anunțurile vor începe să apară în titlul jocurilor de rezoluție Blaston, precum și în alte două aplicații nedenumite. Facebook va extinde ulterior sistemul pe baza feedback-ului utilizatorilor, spunând că își propune să creeze o „platformă auto-susținută” pentru dezvoltarea VR, relatează The Verge.
Gigantul tehnologic a introdus anunțuri în aplicația mobilă Oculus luna trecută și a folosit date limitate pentru a viza publicitatea Facebook încă din 2019, dar aceasta este prima sa incursiune majoră în plasarea de reclame în interiorul platformei Oculus VR. „Odată ce vom vedea cum se desfășoară acest test, vom oferi mai multe detalii cu privire la momentul în care reclama poate deveni mai larg disponibilă pe platforma Oculus și în aplicația mobilă Oculus”, a spus compania într-o postare pe blog.
VR este, fără îndoială, un mediu publicitar de ani de zile, cu nenumărate legături promoționale de film și TV, precum și experiențe inedite de la companii precum McDonald’s și Ikea. Dar aplicațiile VR acceptate de reclame utilizează un model diferit care seamănă mai mult cu cel al ecosistemului mobil și web. Integrarea publicității de către investitori ar putea crea un stimulent mai mare pentru a lucra în ecosistemul oficial al Facebook, mai degrabă decât să distribuie prin opțiuni de încărcare laterală, cum ar fi SideQuest.