Asteriodul care a ucis dinozaurii a dat nastere padurii tropicale amazoniene

Potrivit unui studiu, impactul asteroidului care a ucis dinozaurii a dat nastere padurilor tropicale ale planetei. Cercetatorii au folosit polen fosil si frunze din Columbia pentru a investiga modul in care impactul a schimbat padurile tropicale din America de Sud. Dupa ce roca spatiala cu o latime de 12 km a lovit Pamantul acum 66 de milioane de ani, tipul de vegetatie care alcatuia aceste paduri s-a schimbat drastic.

Concluziile cercetarii au fost publicate in revista Science, iar co-autorul dr. Mónica Carvalho, de la Smithsonian Tropical Research Institution din Panama, a declarat: „echipa noastra a examinat peste 50.000 de inregistrari de polen fosil si mai mult de 6.000 de fosile de frunze, inainte si după impact.” Oamenii de stiinta au descoperit ca ferigile si coniferele erau plante obisnuite inainte ca imensul asteroid sa loveasca ceea ce este acum Peninsula Yucatan in Mexic.

Este de mentionat faptul ca diversitatea vegetatiei a scazut cu aproximativ 45%, iar disparitiile au fost raspandite, in special in randul plantelor cu seminte. In timp ce padurile s-au recuperat in urmatorii sase milioane de ani, angiospermele sau plantele cu flori au ajuns sa le domine.

Totodata, si structura padurilor tropicale s-a schimbat ca urmare a acestei tranzitii. In perioada Cretacicului tarziu, cand dinozaurii erau inca in viata, copacii care alcatuiau padurile erau situati la o distanta mare, iar partile superioare nu s-au suprapus, lasand zone deschise luminate de soare pe podeaua padurii.